Bliv klogere på dine kunder
Som virksomhed er det vigtigt at kunne forstå sine kunder og deres behov. Hvordan ved man, hvilke ydelser kunderne kunne tænke sig i fremtiden?
Det er svært at læse tankerne på sine kunde – ja, hvis ikke umuligt. Derfor er det vigtigt at give kunderne et talerør, således kan de få lov til at sætte ord på tankerne i hovedet. Se, det er er noget nemmere at læse!
Men hvordan giver man egentlig kunderne et sted, hvor de kan få lov at lufte deres tanker? Det er sjældent, at kunder får fortalt, hvad de tænker om brugeroplevelsen i ens virksomhed, hvis man ikke konfrontere dem med spørgsmålet, lige som oplevelsen hænder eller er hændt.
Hvis du har brug for flere metoder til kundekontakt, kan du læse med her.
Goddag, du taler med…
Lige så hyggeligt det kan være at sludre med sine venner i telefonen, lige så angstprovokerende kan det være at ringe kunder op uopfordret for at tale med dem om deres oplevelser med ens virksomhed. Det er nemlig to meget forskellige slags opkald. Derfor kan det også være en god idé at alliere sig med en virksomhed, der kan hjemme med den slags telefonisk kundekontakt. Du kan læse mere om den form for hjælp og rådgivning her: https://www.partnerdialog.dk/.
Har virksomheden sælgere, kan de desuden spørge ind til, om de, der er blevet ringet op, har været kunder hos virksomheden før. Inde på jeres hjemmeside, kan I også åbne for muligheden for at feedback. Trustpilotanmeldelser er også en effektiv måde at forsikre jeres kunder om jeres og virksomhedens integritet. Besvarer I desuden jeres anmeldelser, sender det et klart signal om, at I er interesserede i feedback fra jeres kunder.
I tvivl om jeres salgsstrategi?
Er du i tvivl om, om jeres salgsstrategi har det hensigtsmæssige udfald? Det kan være svært at vide, om man har formået at ramme kunderne efter intentionen. Når I lægger en salgsstrategi, er det derfor vigtigt at være klare i, hvad I ønsker at få af udfald. Forventer I, at I med denne strategi får x omsætning? Hvis strategien ikke virker, kan det være godt at få andre øjne på for at kunne gennemskue, hvor jeres plan har haltet, og hvordan I kan forbedre den.
I kan også udsende en mail med et spørgeskema til jeres kunder med spørgsmål der henvender sig til jeres egen strategi.