Hansgrohes innovationer sætter mennesket i centrum
Hansgrohe Group har i løbet af sin 118-årige historie kontinuerligt bevist, at innovation er en central drivkraft for virksomheden
På ISH-messen 2019 præsenterer den sydtyske producent af armaturer, brusere og brusersystemer for første gang resultatet af deres nye innovationsafdeling.
Menneskets behov styrer tankegang og handlinger
Menneske, vand, bæredygtighed – også når det handler om innovation, præger de tre begreber Hansgrohe Group. Frem for Smart Home tænker Hansgrohe hellere i begrebet Smart Living. „Vi beskæftiger os ikke med innovation management for innovationens skyld, men i stedet for at højne den enkeltes livskvalitet. Derfor fokuserer vi i det daglige på mennesker, og hvordan vi kan gøre deres liv bedre," fortæller Steffen Erath, Head of Innovation. Sammen med innovationer er fremragende design og pålidelig kvalitet afgørende for Hansgrohes arbejde.
Resultater af pilotprojekt præsenteres på ISH
At have konstant fokus på mennesket betyder også, at man må eksperimentere med nye metoder og strukturer i produktudviklingen. Et tværfagligt innovationsteam, der drives af spørgsmålet om, hvad digitalisering betyder for Hansgrohes kunder, udvikler produkter, som grundlæggende ændrer oplevelsen af brusebadet. Innovationslaboratoriet har fundet sit nye hjem i Schramberg: Byen anses som centrum for kreativitet og opfinderånd i sydtyske Schwarzwald, så det var logisk at placere afdelingen her. I over 30 år har Phoenix Design været en stærk innovationspartner for Hansgrohe. Ærestitlen "Red Dot: Design Team of the Year" i 2018 viser, at det kreative bureau fra Stuttgart hører til branchens allerbedste. Ved verdens største messe for sanitets-, energi- og klimateknologi præsenterer Phoenix Design og Hansgrohes Innovationslaboratorium deres første fælles milepæle, som for alvor demonstrerer den igangværende transformation.
Fra individuelle opfindere til et omfattende innovations-økosystem
Det er dybt forankret i Hansgrohes DNA at stræbe efter innovation: Klaus Grohe, CEO i mange år frem til 2008, fortsatte virksomhedens innovationstradition med sin opfinderånd og hands-on-mentalitet, der har gjort ham til forbilledet for nutidens innovationsteam: Mod, den rette mængde risikovillighed og en god mavefornemmelse er essentielt for den nødvendige kreativitet; brugerorientering og troen på innovatørernes evner er det vigtigste for Hansgrohe.