LEGO, Søstrene Grene og Novozymes vinder ved VM i virksomhedsfilm
De tre danske kæmpe brands skovlede statuetter hjem ved Cannes Corporate Media & TV Awards i går aftes
Producenten bag de prisvindende film er M2Film, som for andet år i træk blev kåret som Årets Produktionsselskab.
Syv fornemme priser til Danmark blev det til ved gårsdagens Cannes Corporate Media & TV Awards – også kendt i folkemunde som 'VM i virksomhedsfilm'.
To af priserne – én af guld og én af sølv – gik til Netflix-dokumentaren 'LEGO House – Home of the Brick' i kategorierne Web Documentaries og Lifestyle, Art, Music & Culture, mens en yderligere guld-statuette blev givet til LEGO Classics 'Creative Storytelling' kampagne i kategorien Social Media & Short Videos.
Men det var ikke kun LEGO brandet, der havde en fest i går. Også en poetisk identitetsfilm fra Søstrene Grene høstede to sølv-statuetter i henholdsvis Marketing Communication – B2C og Corporate Videos. Ligeledes blev en rekrutteringsfilm fra Novozymes belønnet med en sølv-statuette for at have imponeret juryen i kategorien Human Resources.
Vinderfilmene er udviklet og produceret af det danske produktionsselskab M2Film, som dermed rider videre på bølgen af succes fra sidste års show i Cannes. Her vandt de sammen med A.P. Møller-Mærsk den eftertragtede Grand Prix (Bedste Film) for "The Heart of Trade" kampagnefilmen. De blev desuden kåret som 'Årets Produktionsselskab' - en pris som de til stor begejstring genvandt i år.
Jubel hos LEGO House
'LEGO House - Home of the Brick' blev lanceret globalt på Netflix i slut juni, og der skulle således ikke gå længe, før dokumentaren gjorde sig bemærket blandt internationale reklame- og brandingjuryer. Den prisvindende film går bag om den massivt omfattende konstruktion af LEGO House, et 12.000 kvadratmeter stort LEGO oplevelsescenter fyldt med 25 millioner LEGO klodser.
Resultatet i Cannes vækker stor begejstring hos LEGO House teamet, der i disse dage fejrer den imponerende bygnings 1-års fødselsdag med masser af sjove fødselsdagsaktiviteter, som du kan læse mere om her.
Jesper Vilstrup, General Manager ved LEGO House, udtaler:
"Vi er selv meget begejstrede over filmen, som vi synes giver et godt indblik i, hvordan hver en detalje i LEGO House er gennemtænkt, og at huset er gennemsyret af kreativitet og fantasi. Og at den internationale jury er enige i den optik, er jo intet mindre end fantastisk".
Ole Holm Christensen, Executive Producer ved M2Film, kunne ikke være mere tilfreds med den flotte præstation fra alle involverede parter:
"Det er en fantastisk følelse, når et projekt som dette får anerkendelse ud over det forventede, når andre end blot seere og brugere af filmen tydeligvist værdsætter den store indsats og dybfølte passion, der ligger bag vores arbejde med "Home of the Brick" og med LEGO brandet i øvrigt."