Conveniencebølgen breder sig til haven og huset - Gtech nu i Danmark
Conveniencebølgen ruller ind i haven og huset. Det engelske mærke Gtech, der på få år har solgt 22 millioner batteridrevne haveredskaber, støvsugere samt elcykler, er nu i Danmark. Brugervenlighed, lang batterilevetid og solid kvalitet er nøgleordene
Det engelske brand Gtech, der på få år har erobret en god bid af det engelske marked for ledningsfri haveredskaber, støvsugere og elcykler, lanceres nu i Danmark. 50 af Gtechs produkter, der er kendetegnet ved brugervenlighed, lang batterilevetid og solid kvalitet til fornuftige priser sælges allerede i webshoppen Gtech-shop.dk, og som noget enestående indenfor dansk internethandel gives der 30 dages fuld returret.
– Er man ikke tilfreds, får man pengene tilbage, også selv om man har brugt produktet. Måske derfor scorer Gtech 9,3 ud af 10 mulige point på Trustpilot. Forbrugerne er i hvert fald vilde med Gtechs produkter. Der er solgt 22 millioner enheder, og Gtech omsætter nu for 1,1 milliarder kroner om året, fortæller direktør Morten Agerbæk fra Nellemann & Drewsen i Aarhus, der efter at have fået agenturet nu går efter en stor luns af det danske og så det nordiske marked. Alene i Danmark sælges der Ikke færre end 400.000 støvsugere om året, så potentialet er stort. Ledningsfri plæneklippere, der kører på støjfri elektricitet, stiger også i popularitet i villakvartererne.
Convenience er kodeordet
Manden bag Gtech er den engelske ingeniør Nick Gray. Han syntes ikke, de haveredskaber og støvsugere der var på markedet, opfyldte forbrugernes behov godt nok. Så han ”genopfandt” produkterne, så de fik lang batterilevetid, god ydeevne og lang holdbarhed. Convenience er kodeordet. De skal gøre livet lidt lettere. Og resultaterne skal være bedre end med de kendte produkter. Plæneklipperen skal være let og stærk, kunne klare hele plænen og klippe helt ud til kanterne. Hækklipperen skal kunne gå i højden. Og en batteristøvsuger uden pose skal ikke efterlade en støvsky. Man kan trække snavset ud af en Gtech uden at skulle have fingrene ned i skidtet. Og den glider nemt under møblerne. Designet er enkelt, kvaliteten er i højsædet, og priserne holdes på et attraktivt niveau.
– Vi tror på de batteridrevne apparater. Havearbejdet kræver ikke kabeltromler på kryds og tværs i haven, og familierne melder tilbage, at det er meget lettere at støvsuge. Den populære AirRam fra Gtech er god til trapper, nem at tage med op på første sal og let at sætte til side igen. fortæller Morten Agerbæk.
Gtech-elcykler nu i Danmark
Ny måde at købe elcykel på: Køb en Gtech-elcykel på nettet og få 30 dages returret, selv om du har brugt cyklen.
Gtech kaster sig nu ind i kampen om det hastigt voksende marked for elcykler. På fem år er salget af elcykler steget fra 3 til 12 procent af det danske cykelmarked, og Gtech satser på at blive en af de markante spillere. Det bliver med en ny strategi uden fysiske butikker, men med webshoppen Gtech-shop.dk. Og som noget hidtil uset får man 30 dages returret, også selv om cyklen er blevet brugt. Foreløbig sælges der tre modeller: City og Sport, der begge har remtræk i kulfiber i stedet for kæde, til 11.999 kroner samt mountainbiken eScent, til 16.999 kroner. Den er rå og solid, vejer kun 19 kg, har Shimano-gear, kæde, 36 Volt-batteri med power nok til 50 km, en elmotor med ekstra højt moment, grove dæk på 27,5 tommer, Rock Shox-affjedring og stødabsorberende saddel. Den har tre effekttrin: Eco, Max eller slukket. Alle cykler produceres i højstyrkealuminium, som også anvendes i flyindustrien.