Aldi satser endnu mere på fuldkorn
Du kan se frem til mange flere fuldkornslogomærkede produkter, når du lægger vejen forbi Aldi Danmark i fremtiden
Aldi Danmark slutter sig til Fuldkornspartnerskabet og vil bidrage til, at forbedre folkesundheden og sikre, at der kommer endnu mere fuldkorn ud til danskerne.
Som led i Aldi Danmarks nye strategi har kæden i juni måned valgt at gå med i Fuldkornspartnerskabet. Aldi er i gang med at lancere en ny strategi, hvor fokus er at løfte butiks- og kvalitetsoplevelsen med endnu flere økologiske og danske varer, og det ligger fuldkornsprodukterne godt i tråd med.
"Vores koncept har altid været, at have de bedste priser på markedet, med høj kvalitet og ansvarlighed i vores varer. Med vores medlemskab af Fuldkornspartnerskabet, får vi nu mulighed for, at have endnu flere fuldkornslogomærkede varer på hylderne. Danskerne bliver fortsat mere og mere bevidste om sammensætningen af fødevarer, og flere og flere stiller krav til produkterne. Vi kan med fuldkornslogoet gøre valget for forbrugeren endnu nemmere, med et respekteret logo, som forbrugeren har meget høj tillid til." siger Helle Pedersen, Kvalitetschef i ALDI Danmark.
Aldi Danmark har længe været en vigtig brik for Fuldkornspartnerskabet at få med ombord, da målet er, at danskerne skal kunne træffe et fuldkornsvalg alle de steder de kommer. Hvorfor det af afgørende betydning, at have så mange kædesystemer med som muligt.
"Detailhandelens bidrag til Fuldkornspartnerskabet er netop, at de giver danskerne en masse velsmagende fuldkornsprodukter at vælge imellem, og det er afgørende for, at vi i fællesskab kan øge fuldkornsindtaget" siger Rikke Iben Neess kampagneleder fra Fuldkornspartnerskabet og fortsætter: "Aldi er på en spændende rejse, og vi er meget glade for at blive en del af den".
Fuldkornspartnerskabet ser derfor frem til samarbejdet med Aldi Danmark og den inspiration, som partnerskabet kan hente fra Aldi Danmark.
Fuldkornspartnerskabet er et offentligt privat partnerskab som samarbejder om at forbedre folkesundheden ved at få danskerne til at spise mere fuldkorn. Diabetesforeningen, Hjerteforeningen, Kræftens Bekæmpelse, Fødevarestyrelsen, Salling Group, REMA1000, Coop Danmark og en række fødevarevirksomheder står bag.
På 10 år er det lykkedes næsten at fordoble fuldkornsindtaget i befolkningen også blandt de danskere, der spiser allermindst fuldkorn. Mens 71% af danskerne siger ja til, at de kender det orange fuldkornslogo, der sidder på 800 produkter.