Dansk shoppingcenter i en klasse for sig
Rødovre Centrum er netop blevet nomineret til hele fem internationale priser ved shoppingcentrenes Oscar kaldet Solal Award
Her bliver der uddelt priser i otte kategorier, og at et shoppingcenter opnår fem nomineringer er helt usædvanligt og placerer Rødovre Centrum i en eksklusiv klasse for sig.
Der er stor glæde hos Rødovre Centrum, som i hård konkurrence med mere end 216 shoppingcentre fra 22 lande har kæmpet om at blive nomineret i den prestigefyldte konkurrence.
En jury på 18 markedsføringseksperter fra Europa og Sydafrika har bedømt de mange bidrag og udvalgt de mest kreative og velgennemførte marketingkampagner fra de mange europæiske og sydafrikanske shoppingcentre.
”Vi er utroligt stolte over vores nomineringer, og at vi kommer gennem nåleøjet med hele fem kampagner, er en meget stor anerkendelse. Vores team yder en fantastisk indsats, for det er ikke nogen hemmelighed, at hver nominering kræver hårdt arbejde og vilje til lige at gå lidt længere,” siger Charlotte Andersen, der er marketingdirektør i Rødovre Centrum.
Hårdt arbejde og stor kreativitet
Hårdt arbejde er ikke hele opskriften på at udkonkurrere anerkendte shoppingcentre fra internationale metropoler.
”Vi sætter en stor ære i at udtænke overraskende og innovative kampagner, som brænder gennem hos kunderne. Gerne med humor, holdninger og noget for alle sanser. Som f.eks. vores spektakulære kampagne Release Party, hvor kunstmuseet Arken i samarbejde med unge fra Ishøj Ungdomsskole forvandlede centeret med audio-, lys- og kunstinstallationer, ” fortæller Charlotte Andersen:
Rødovre Centrum vandt priser sidste år
Om det lykkedes Rødovre Centrum at vinde medaljer med de fem kampagner, bliver først afsløret til september ved Solal Award i Amsterdam.
Sidste år blev Rødovre Centrum nomineret til tre markedsføringspriser og kom hjem med sølvmedaljer i alle tre kategorier. Derudover vandt Rødovre Centrum to priser ved London Fashion Film Festival.
De fem nomineringer:
- Brand Awareness & (Re) Positioning med kampagnerne ”Bad Santa” og ”Vi krammer vores kunder”
- Emerging Technology med ”Release The Beast” og ”Carpool Karaoke2”
- Grand Opening/Expansion/Refurbishment med kampagnen ”Release party”