Produkter fra AXOR og hansgrohe vinder ni iF Design Awards
Prisregn til en række nye produkter til badeværelset
Den højeste udmærkelse for fremragende design: I alt ni produkter fra mærkerne AXOR og hansgrohe, der begge hører under Hansgrohe Group, har vundet en „iF Award 2018". Bad- og køkkenspecialisten fra sydtyske Schwarzwald ligger i øjeblikket på 6. pladsen på iF's rangliste over verdens bedste designvirksomheder og er dermed den højst placerede virksomhed i sanitetsbranchen. Ud af ca. 2.000 virksomheder overhaler Hansgrohe Group endda firmaer som Apple, BMW og Audi. En jury på 63 internationale eksperter har vurderet 6.400 produkter fra 54 lande i kategorier som designkvalitet, bearbejdning, innovationsgrad, miljøvenlighed og funktionalitet.
Prisvindende innovationer skaber oplevelser
„Vi er meget glade for endnu en iF DESIGN AWARD prisregn, der bekræfter os i vores designfilosofi. Sammen med velkendte designere fokuserer vi på at skabe produkter af højeste kvalitet i det bedste design, og frem for alt på at give kunderne størst mulig komfort," siger Jan Heisterhagen, Vice President Product Management, Hansgrohe SE. „Innovationer som den intuitive Select-teknologi eller den nye high-performance stråletype PowderRain gør både selve brusebadet og betjeningen af det til en sand oplevelse. I dag er vi trendsættere i badet og køkkenet, og det afspejler iF ranglisten."
Ni udmærkelser til innovative produkter
Mærkerne AXOR og hansgrohe har tilsammen modtaget ni priser fra International Forum Design (iF). Fra AXOR er fire brusernyheder blandt prisvinderne: AXOR ShowerHeaven 1200, AXOR Showerpipe 800, AXOR hovedbruser 300 samt AXOR Select termostaterne. Premiummærket hansgrohe overbeviste juryen med Raindance E hovedbruseren, Raindance E Showerpipe, Raindance E Unica brusersættet, hansgrohe ShowerTablet og en række køkkenvaske i serien C51, der endnu ikke er lanceret i Danmark.