Sponsoraftale har været en succes for hansgrohe
Medvind for cykelholdet BORA-hansgrohe i 2017
Det er svært at ønske sig et bedre første år for hansgrohe som titelsponsor på cykelsportens højeste niveau: Allerede i BORA-hansgrohes første sæson opnåede UCI-holdet fire sejre og yderligere ni podieplaceringer i de tre store, europæiske løb. Derudover satte superstjernen Peter Sagan en historisk rekord: For tredje år i træk kunne han trække den regnbuestribede verdensmestertrøje over hovedet efter en storslået slutspurt ved verdensmesterskabet i landevejscykling i Bergen. Det har ingen anden atlet gjort før. Den store succes og 8.-pladsen på UCI-ranglisten har givet cykelholdet og dermed mærket hansgrohe stor omtale, så armatur- og bruserspecialistens investering er tjent hjem mange gange.
Stigende kendskab til hansgrohe
Titelsponsoratet er en del af hansgrohes globale marketingstrategi, der skal fremme forbrugernes kendskab til mærket hansgrohe. Allerede efter 2017-sæsonen kan Hansgrohe Group konstatere, at strategien virker – både i store cykelnationer som Frankrig og Belgien, og også i Danmark. Med deltagelse i en række danske, lokale cykelløb samt en landsdækkende bruserkampagne under sloganet "Shower like a winner" har hansgrohe i det forgangne år brugt sponsoratet aktivt til at koble store cykelpræstationer sammen med afslapning under bruseren.
hansgrohe fortsætter sponsoratet
Efter første sæsons gode resultater ser hansgrohe frem til BORA-hansgrohe-sæsonen 2018. Den skydes i gang med Santos Tour Down Under i Australien, hvor rytterne kører i det nye holdtøj med hansgrohes logo og farver i meget tydeligere form end sidste år. De nye holdtrøjer blev præsenteret af holdet på hansgrohes hovedsæde i Schiltach, Sydtyskland, i december. Med fire nye ryttere på holdet er det nu et endnu stærkere BORA-hansgrohe, der er klar til bl.a. årets Tour de France, Giro d'Italia og Vuelta a España.