Familiefædre skaber sundt alternativ til shake and bake-produkter
Fire familiefædre blev trætte af shake and bake-produkterne. Nu har de skabt smartbake.dk, der leverer fersk dej til døren – fri for unødvendige tilsætningsstoffer og klar til at bage
Et nyt koncept har ramt markedet til den travle familie, der nu kan få bragt fersk og bageklar dej til døren. Ideen er skabt af fire iværksættere og familiefædre, der var blevet trætte af shake and bake-produkterne og gerne ville skabe et sundt og kvalitetsbevidst alternativ.
– Forbrugerne skal have et bedre alternativ til shake and bake-produkterne. Derfor har vi lagt vægt på at skære ned i unødvendige tilsætningsstoffer og opgive gennemsigtige ingredienslister, så forbrugerne ved, hvad de spiser. Samtidig har det været et afgørende krav for os, at de færdige deje bestod af kvalitet og gode ingredienser for at understøtte børnefamiliernes sundhed, siger Anders Høy Thomsen, én af de fire iværksættere bag Smartbake.dk, der netop har åbnet op for salget af dej over webshoppen.
For at kvalitetssikre produkterne, hvor smag og råvarer er i fokus, har de fire iværksættere arbejdet tæt sammen med dygtige bagere og fødevarerådgivere.
– For at forbrugerne i sidste ende står med et godt produkt, skal der tages højde for meget. Det har krævet et tæt samarbejde med erfarne håndværkere og eksperter på feltet. Alle vores produkter er også gennemgået af et testpanel, bestående af forbrugere, som har bagt og afprøvet vores brød og kager, sigerAnders Høy Thomsen.
Tid er en vigtig faktor
Udover at være et sundt alternativ til shake and bake-produkterne, var kravet også, at produktet skulle give familierne en god oplevelse og kvalitetstid sammen.
– Jeg har selv to små børn. Når vi bagte sammen, var der mel over hele køkkenet, opvask af kitchenaid, og der blev også brugt tid forinden på at finde frem til de gode råvarer, som ikke altid er tilgængelige i supermarkedernes sortiment. Børnene var kun med i en lille del af processen, og jeg brugte meget tid på oprydning, rengøring og indkøb, siger Anders Høy Thomsen og fortsætter:
– Så målsætningen har været klar fra begyndelsen. Vi vil skabe en god brødoplevelse for familier som os selv, hvor der hverken gås på kompromis med tid til samvær eller produktets kvalitet.
Tilkendegivelser
Det hele begyndte sidste sommer, hvor de fire familiefædre og venner, talte sammen om glæden ved at bage med deres børn – eller mangel på samme. Planerne udviklede sig, og 1.maj åbnede de for dejsalget på Smartbake.dk.
- Vi er lykkedes rigtig godt med at skabe et produkt, hvor kvalitet og tid til familierne er i fokus. I hvert fald har vi fået mere end 1400 tilkendegivelser på Facebook og 5000 tilmeldinger til nyhedsbrevet i løbet af de første 14 dage, siger Anders Høy Thomsen.